onsdag 8 juli 2009

Mysig onsdag med Olle...

Dagen började iofs utan Olle. Jag var nämligen på anställningsintervju, Orrvikens förskola. Det kändes helt ok, men jag skulle ju föredra att arbeta närmare stan, men man får ju tyvärr inte välja. De skulle höra av sig senast i slutet av nästa vecka, jag vet inte vad jag hoppas på.

Sen blev det en tur till arbetsförmedlingen, åååå vad jag ogillar det stället, tycker verkligen inte om att de förutsätter att man är arbetsskygg och försöker att smita från allt ansvar. De driver mig till vansinne...
Men förhoppningsvis slipper jag dem snart, eller det gör jag ju, för om jag inte hittar arbete till hösten kommer jag att plugga historia, B-kursen, kul, kul... Mitt mål är att såsmåningom kunna arbeta som historielärare på gymnasiet & drömmen är ju att få återvända till BF-programmet.

Olle fick följa med Daniel till jobbet på förmiddagen, så efter min tripp till AF åkte jag till Tillväxtverket för att plocka upp Humle & Dumle, vi åt lunch tillsammans & efter det hade jag en överraskning till Olle...

Vi åkte till Djungelhuset, han hade aldrig varit där, visste nog inte ens om att det fanns, men han blev överlycklig när vi kom in & såg den gigantiska klätterställningen & hoppborgen. Olle säger: -Men mamma du är för snäll du. Tack!
Då värmde det gott i mammahjärtat :)
Jag däremot var väl inte lika lycklig, ljudnivån där inne var inte att leka med, fy tusan vad ungar kan väsnas (mina barn andras ungar...). Men jag satte mig snällt på en bänk & tittade när Olle lekte, klättrade, snurrade, hoppade & hade det vansinnigt roligt.
Efter tre!!! timmar åkte vi hem. Då säger Olle: -Mamma, jag trodde att det skulle bli kul, men inte så här kul, det var FÖR kul...
Han ville inte åka hem kan jag tillägga.

Nu ska jag njuta av lugnet & tystnaden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar