tisdag 4 maj 2010

Vabbar

Idag är jag hemma & vabbar, lite snor, lite host...

Men jag får en hel del gjort... plockat, rensat bort massor i hallen, bakat scones & valnötsbröd, impregnerat pojkarnas overaller, Olles skalställ & Daniels regnjacka, nu går tvättmaskin & diskmaskin för fulla muggar, har hällt i mig en hel del kaffe också:)

I söndags körde jag vårt "gamla" handfat till mamma & pappa, det ska få bo där nu. Vi bar också ner alla vinterkläder, hockeyklubbor, skridskor, vinterskor & en massa annat ner i källaren. Så nu är det bara trummorna som ska väck, sen så blir det nog bra. Det blir lätt roddigt när man bor så litet som vi gör. I sommar ska vi få balkongen inglasad, det kommer att bli så bra :) ett extra utrymme att hänga tvätt odyl i.

Till pingst kommer sommarcontainern till Fröjavägen 10, så då ska vi rensa förrådet, riva ner alla hyllor och bygga nya ordentliga, packa om alla kartonger för att förvara så mycket som möjligt i stora plastbackar.

Vi hoppas att vi ska få ett garage innan vintern, skulle ju underlätta förvaringen av skidor, kälkar och andra stora prylar man har.
Igår blev vi av med däcken iallfall, jag lämnade dem på översommring på Ringservice, hur smidigt som helst och vips blev det bättre plats i förrådet.

Nä nu är det slut på vilan, dags att damma & dammsuga, sen får vi se om vår lilla odling äntligen kan få lite mer plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar