fredag 18 juni 2010

Dåligt-väder-pyssel

Idag har det varit uselt väder, regn, regn, regn... Vi hade ju planerat att åka till 4H-gården här på Frösön, men det kändes inte speciellt lockade när regnet öste ner...

Så då passade vi på att fixa det sista till fröken-presenterna till Olle & Måns dagisfröknar. En av fröknarna slutar :( & Olle ska ju också sluta...

Vi började med att ge oss ut i regnet för att besöka loppisen som ligger en bit härifrån, där köpte vi några LP-skivor som vi skulle tillverka skålar av.




En kastrull med kokande vatten, på med skivan så att den blir mjuk & formbar.


Sen la vi den på en termos & böjde till den, det var VARMT...


Två skålar klara, nu är det bara inslagningen kvar :)


Klart...
Till alla fröknar på avdelningen: Jämtlandssaft, choklad & handkräm.
Till fröken som ska sluta: En stor kopp, brunkullante & chokladhjärtan.

Älskar cellofan, det får allt att se lite lyxigare ut :)

4 kommentarer:

  1. Shit,,,får de andra föräldrarna ångest? Fint blev det iaf!!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Nä, de vet nog inte om det... Vi ger ju present till fröknarna från alla föräldrar när vi har sommarfest. Men jag tycker att det är kul att visa lite extra uppskattning + att jag tycker att det är så kul att göra sådana saker...

    SvaraRadera
  3. När vi var på förskolebesök hade jag min fina Glenn pin!! Hade den på Öppna också, sjukt impad blev de andra föräldrarna. Vill också tipsa om en blogg som jag tycker är mysig, fina bilder!! http://karinskonstgrepp.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Jag har ju pippi på sådana namnprylar, så jag kunde verkligen inte motstå den... Ska kolla in bloggen när ungarna sover... Just nu håller Olle på att vicka ut sin ena framtand och Måns "springer" omkring med en stor sax... :)

    SvaraRadera