torsdag 18 mars 2010

Nytt jobb...

I måndags började jag att arbeta på östbergsskolan som extra stöd till elever på högstadiet. Eftersom tjänsten inte finns sen innan är det nu ganska snurrigt, inget vet vad jag ska göra, var jag ska vara eller hur mina dagar ska se ut. Det är mycket som snurrar i skallen just nu. Det blev väl inte direkt bättre av att Olle fick magsjuka i tisdags, så jag har inlett detta arbete med att vabba två dagar under första veckan. Men det är ju tyvärr inget man kan göra åt det.

-Jo, du magsjukan, kan du vänta med att komma några veckor, jag har nämligen börjat nytt jobb!!??

Nä, med det vore ju smidigt... Nu ska jag inte klaga, det gick över ganska snabbt, och det är första gången på flera år som någon i denna familj hade magsjuka.

I morgon är det dags att arbeta igen, in i klassen för att försöka lära känna eleverna och se var det största behovet kan finnas. Hoppas att det strukturerar upp sig snart, så jag kan känna att jag gör någon nytta. Detta ska verkligen bli en utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar