onsdag 18 november 2009

Sjukperiod

Nu har vi haft en sjukperiod här hemma... inte kul alls... det började förra helgen när vi var i Duved. Olle fick feber på lördagen, så vi åkte hem tidigt på söndagen, men en febrig Olle & pigg Måns. På måndagen 9/11 skulle Daniel åka till sthlm, så jag var var hemma med Olle, & pappa var så snäll att han både lämnade & hämtade Måns på dagis -TACK!!!

Eftersom Olle var feberfri på måndagen fick han gå på dagis på tisdagen. Efter jobbet var vi på bvc med Måns, treårskontroll. Det tyckte Måns var roligt, han pekade, pratade, ritade, sparkade boll utan minsta lilla gnissel :) 99,7cm & strax över 16kg, ingen bäbis längre...

Onsdag var de på dagis, men strax efter 12 ringde de & sa att Olle hade lite feber, så då fick min underbara pappa rycka ut igen -TACK!!! (vad skulle man göra utan sina älskade föräldrar?)
På kvällen var det kvällsöppet på Panduro, Hobbyboden, Lekstugan & Hubenettes, så då var jag & mamma där & kikade lite. (Det är typ bransch-kväll för förskollärare/lärare, 10% rabatt :)) Jag köpte några presenter till Måns & lite julpyssel. Det är igen i början av december tror att jag ska gå igen då för att köpa lite julklappar. Olle önskar sig ett kassaskåp till sin veckopeng :), sen tänkte jag köpa lite vattenfärg, målarpapper osv.

Torsdag & fredag var Daniel hemma med pojkarna, på torsdagen var båda feberfria, men natten till fredag fick Måns tillbaka sin monsterhosta, & med den kom också febern...
På fredagen hade vi ju tänkt att vi skulle gå på Jamtlinatt, men det får bli nästa år istället. Vi hyrde film & mös hemma istället.

Lördag, snö, yippie... Måns hade feber så han & jag var hemma och skrotade. Men Daniel & Olle tog en sväng med styrkälken, vilket var tur eftersom dagen efter var snön borta igen :(

På söndagen var Måns feberfri, men hostar som en demon... Hela familjen var hemma & skrotade idag, jag & Daniel har också känt oss ganska skruttiga...

Måndag, tisdag & idag onsdag har jag varit hemma med en hostig Måns. Men idag, äntligen, känns det som om han är både piggare & inte lika hostig. Så imorgon kanske, kanske, kan han gå på dagis.

På fredag har de planeringsdag både på Olle & Måns förskola & på mitt jobb, så då kommer Iris in & tar hand om ett barn & det andra barnet får åka till min mamma & pappa. Efter jobbet ska jag på AW med gamla jobbet, det behöver jag...
På lördag ska vi på dop i Gamla kyrkan.

Det var en liten uppdatering... Ska bli bättre på att blogga nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar